Schimbare pinion motor la atv-moped

01 - schimbare pinion atv

Pentru a creste viteza cu care atv-ul de 50 cmc urca dealurile, am hotarat sa schimb pinionul de la motor (pinion atac). Pentru a urca mai bine panta trebuie fie un pinion cu mai putini dinti in fata, fie un pinion cu mai multi dinti in spate. In spate, un pinion cu mai multi dinti, mai mare in diametru, ar fi scazut garda la sol.

In fata am montat un pinion cu un dinte mai putin (13) decat cel standard (14). Efectul se simte la urcare dar nu este dramatic. Intr-o panta mare, pe care si masinile o urca greu (se invart pietrele sub roti), am trecut de la 11km/h cu pinionul vechi la 14km/h cu cel nou (o crestere de 27%). Pe pantele mai mici, motorul este mai turat si viteza a crescut deasemenea.

Micsorand pinionul fata, creste puterea la viteze mici dar scade viteza maxima. Daca locuiti intr-o zona deluroasa asta va afecteaza prea putin pentru ca ori urcati, ori coborati, mai rar mergeti pe loc drept. Iar la vale viteza maxima nu scade pentru ca motorul este ajutat de gravitatie.

Daca aveti un scuter puteti schimba si pinionul din spate pentru ca la scutere pionionul este aproape de roata si nu afecteaza garda la sol. Pentru a urca mai usor pantele ar trebui sa luati un pinion spate cu mai multi dinti. Pentru a avea acelasi efect ca si un dinte in minus la pinionul din fata, ar trebui sa cumparati un pinion spate cu 2-3 dinti mai multi decat pinionul standard. Nu am incercat asta, dar pinionul din spate fiind mai mare efectul unui dinte in plus nu va fi la fel de mare ca si la pinionul din fata. Ce conteaza este diamentrul pinionului si nu numarul de dinti defapt.

Dupa ce am schimbat pinionul a trebuit sa scot si o zala din lant pentru ca lantul nu mai putea fi intins doar din reglaj (pinion mai mic si in plus lantul este vechi). Pentru a scoate o zala cautati siguranta lantului si scoateti-o usor pentru a nu o rupe.

Dupa ce ati scos siguranta, pentru a scoate zala trebuie sa subtiati niturile de pe partea cu siguranta (partea dreapta in poza de mai jos). Daca lucrati cu grija, niturile pot fi refolosite. Unele lanturi au niturile ingrosate doar in doua locuri; strangeti-le la menghina, eventual le puteti pili.

Cateva poze:

 

14 gânduri despre “Schimbare pinion motor la atv-moped”

  1. Salut!
    Te rog frumos imi zici si mie de unde ai cumparat pinionul ca m-ar interesa sa il schimb 🙂 si cat ai dat pe el:)

    Multumesc!

    1. Eu am luat de la unu dar la suprapret ca era a nu stiu cata mana.
      Ce iti recomand ii sa intri aici: http://www.jtsprockets.com/catalogue Astia le produc. Si acolo sa gasesti codul pentru pinion JTF327
      Codul e acelasi indiferent de numarul de dinti, deci trebuie sa specifici cu cati dinti vrei, cand faci comanda. Dupa aia cauti pe google „pinion JTF327” si vezi ce firme din ro il au.
      Eu am dat vreo 70 de lei dar vad ca este si cu 50 de lei.

      Alte siteuri: amazon.de (nu trimit in ro) , http://www.motosport.com/utility/index.php , http://deratvshop.de/ , http://www.zweiradteile.net/Ritzel-13-ZaehneTeilung520–318.html

      Pentru siteuri din .de cauti dupa „Ritzel JTF327”
      Pentru siteuri din .uk cauti dupa „sprocket JTF327”

      Daca vrei sa-l faci sa mearga mai usor pe dealuri eu as lua cu 2 dinti mai putin decat standard, pentru pinionul din fata.

  2. Am si eu un atv 125W8 si doresc si eu sa-i cresc puterea de a urca pante din pinioane.
    Nu stiu daca pinioanele „JTF327″se potrivesc la acest tip de atv.
    Cu stima.

  3. salut, eu am un moped benelli e3, are 50 cc, cu 3 viteze. are o „tinuta” mai de cross si as vrea sa o fac sa urce pante mai usor, din cate inteleg ar trebuii sa cumpar alt pinion de atac, nu? imi poti spune si mie de unde il pot cumpara

      1. bun, am inteles. acum astept o pararere daca imi poti da, am gasit ceva pe net dar cu 14 dinti, al meu avand 16 dinti, e mai bun pt urcat cel cu 14 dinti? eu nu o vreau pt viteza ci pentru urcat, pentru dealuri.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.