Demontare butuc pedale bicicleta – joc pedale bicicleta

presa pedale

Actualizare: am schimbat axul cu totul cu unul pe rulmenți capsați ca cel de mai jos. Preț 35 de lei. În plus nu mai ai nevoie de acea cheie specială pentru a strânge contra-piulița pentru că nu are contra-piuliță.

ax pedale cu rulmenti capsati

Daca aveti joc la axul de la pedale sau auziti zgomote (ca un pocnet) cand pedalati ar trebui sa demontati pedalele si sa ungeti rulmentii. La montare, rulmentii pot fi stransi mai tare pentru a elimina jocul axului de la pedale (jocul dintre ax si cadrul bicicletei).

Daca sunetul seamana mai degraba cu un pocnet (e mai tare si scurt) atunci probabil aveti joc intre ax si cadrul bicicletei (trebuie stransi rulmentii).

Daca sunetul e mai slab si mai lung, ca un scartait de scandura, atunci probabil ca pedalele nu sunt bine stranse pe ax.

Trebuie demontate ambele pedale pentru a putea scoate axul.

Scule folosite

  • cheie speciala pentru butuc (cea mica, cilindrica) – 30 lei
  • cheie de 24 mm (folosita pentru cheia speciala)
  • presa pedale (cu maner rosu) – 20 lei – se foloseste la scoaterea pedalelor de pe ax. Axul este patrat in sectiune si conic. Pedala este presata pe acest ax. Presa are si o tubulara de 14 mm (partea alba) cu care se scoate surubul de la pedale.
  • cheie speciala tip carlig (cea cu multe chei) – se foloseste la desfacerea inelului de blocare
  • vaselina, altele.

 

Demontare capace de protectie

La bibicleta mea suruburile de la pedale sunt protejate de un capac de plastic.

 

Scoaterea suruburilor de la pedale

Cu tubulara de 14 mm de la presa de pedale se scoate surubul care strange pedala pe ax.

 

Demontarea pedalelor cu presa de pedale

Cum functioneaza o presa de pedale?

Inainte de a incepe, desurubati partea alba din cea neagra (foto stanga). Apoi insurubati partea neagra in corpul pedalei. Acum infiletand partea alba in cea neagra (foto dreapta) partea alba va impinge axul si va trage de partea neagra (infiletata in pedala), pana cand pedala va iesi de pe ax.

 

Infiletati partea neagra in corpul pedalei. Strangeti bine fara sa exagerati. Strangeti de 2-3 ori. Daca strangeti prea tare riscati sa stricati filetul din pedala. La fel daca strangeti prea putin (se va strica cand incercati sa scoateti pedala).

Dupa ce ati infiletat partea neagra, mutati cheia pe partea alba a presei si infiletati pana iasa pedala. La inceput se va misca destul de greu.

Ambele pedale trebuie scoase pentru a putea demonta axul.

 

Desfacerea inelului de blocare

Pe partea opusa foilor exista un inel piulita de blocare (cu filet normal). Desfaceti-l folosind sculele din imagine. Pozitia sculelor va fi invers decat in imagine (imaginea am facut-o cand am strans inelul de blocare). In imagine, inelul de blocare cu cheia tip carlig.

 

Inelul de blocare partial defiletat.

 

Demontarea partii exterioare a rulmentului

Dupa ce ati desfacut inelul de blocare, partea exterioara a rulmentului ar trebui sa iasa usor (filet normal). Daca nu, folositi cheia speciala.

 

Faceti acelasi lucru pe partea cu foile. Aici ar trebui sa fie strans tare si in plus filetul este invers. Folositi cheia speciala.

 

Acum puteti scoate axul.

 

Curatarea rulmentilor

Piesele demontate cu sculele folosite pentru fiecare. Partea din dreapta arata foarte bine dar in stanga vaselina are o culoare inchisa.

 

Mai jos, piesele curatate. Pentru curatare am folosit diluant si o carpa. Puneti diluant intr-un vas mic si puneti piesele in el. Stergeti fiecare piesa cu o carpa. Acoperiti vasul cand nu il folositi pentru a atenua evaporarea diluantului. Puteti folosi si benzina inloc de diluant.

Cilindrul negru din mijloc este din plastic si intra fortat in partea exterioara a rulmentului din stanga (cilindrul are pe margine niste crestaturi care se aduna cand il impingi in rulment).

Axul are doua gulere. Pe aceste gulere merg bilele rulmentilor. Gulerele sunt defapt partea interioara a rulmentilor (langa gulere sunt doua dungi albe; exact acolo fac contact bilele cu axul).

Rulmentul din dreapta are un guler din plastic semi-transparent pe care nu l-am mai scos.

 

Montarea butucului

Pentru montaj se repeta aceeasi pasi dar in ordine inversa. Mai jos, rulmentul din stanga montat si cel din dreapta cu vaselina. Dupa introducerea axului in locasul lui, mai adaugati vaselina si pe ax (pe gulerul de pe ax).

 

 

Prima data strangeti rulmentul de pe partea cu foile. Strangeti-l bine.

Pasul cel mai important pentru eliminarea jocului din pedale. Pe partea opusa se strange rulmentul doar putin. Testati sa vedeti cat de fin se invarte axul. Daca simtiti ca agata (merge sacadat) l-ati strans prea tare. Daca axul joaca, l-ati strans prea putin. Odata gasita pozitia ideala, blocati rulmentul cu inelul de blocare. Testati din nou axul. Desfaceti daca simtiti joc in ax sau daca axul se invarte greu (sacadat).

Nu va grabiti, incercati sa faceti cat mai bine aceasta operatie.

 

Urmeaza montarea pedalelor si strangerea lor cu suruburi. Pe masura ce strangeti suruburile, pedala va intra tot mai tare pe conul axului si in felul acesta se elimina jocul dintre pedala si ax. Strangeti foarte bine suruburile, altfel va apare un joc intre pedala si ax.

 

Multa bafta! sa-mi spuneti daca v-am fost de folos!

110 comentarii la „Demontare butuc pedale bicicleta – joc pedale bicicleta”

  1. eu trebuie sa montez axa pedaledin aceea la care pedalele se monteaza cu pana,deoarece tot des se desface si am joc la axa nu stiu daca nu este montata invers ,asa am primit bicicleta e ruseasca mir mi se pare si e mini,daca ma puteti ajuta cu sfaturi de montare,la fiecare 45 zile cam isi face joc si freaca lantul de aparatoare.
    Cu multumiri

    1. Imi pare rau dar nu stiu cum arata cele cu pana de care spuneti.
      La mine axul este patrat in capete si in plus este si conic (cum se vede in poze). Cu cat strang mai tare surubul, cu atat intra mai tare pe conul respectiv si nu are joc deloc. Eventual daca reveniti cu o descriere mai exacta a pedalierului dvs.

  2. eu is patit,mi s-au dus coronitele la pedale pe butuc acolo,am pus altele noi,am pus suruburile,am lasat un pic de joc,si-o dat drumu mai tare si deja simt cum imi pocnesc pedalele iara :(….is inebunit,n-am nici cheie speciala….si dai cu dalta sa scoti blestematele alea de suruburi 😐
    daca imi oferiti ceva sfaturi vas fi tare recunoscator…..

    1. un sfat ar fi sa va cumparati cheia respectiva iar cand strangeti sa nu lasati joc deloc. Trebuie sa aveti grija sa nu le strangeti prea tare dar clar nu trebuie sa aiba joc. Axul trebuie sa se invarta usor, dar asta cand puneti pedalele. Cand invartiti de el fara pedale, cu mana, se va simti ca si cum ar merge oarecum greu. Important este sa nu agate cand invatiti: sa nu simtiti ca sunt portiuni in care merge mai greu iar imediat scapa din acea zona si merge mai usor.

    1. nu e nevoie. O bagi cu mana si dupa aia pui surubul din capatul axului. Pe masura ce strangi surubul, pedala va intra tot mai tare pe patratul ala conic. Strangi bine surubul si atat.

  3. Salutare, am si eu o problema..de ceva timp am inceput sa aud un pocnit in zona pedalierului….asta se intampla consecutiv cand am piciorul ridicat pt a apasa pedala..am schimbat butucul, mentionez ca am avut un butuc capsulat shimano 110 mm..baietii la service mi-au spus ca se intampla sa cedeze si asta e sunetul specific..numai ca nici nu l-am schimbat bine si dupa 3 km, iar am inceput sa aud acel sunet ( pocnit)…de la ce poate fi?

    1. Salut! nu am experienta cu cele capsulate dar pocnetul nu poate fi decat la un mic joc care a aparut acolo. Cel prezentat in articol se poate strange mai tare cand se intampla asta. Cele capsulate s-ar putea sa nu aiba posibilitatea asta. Recomandarea mea este sa mergi inapoi la service.

    1. ca sa scoti surubul da. Dar dupa aceea trebuie sa scoti pedala de pe ax. Pedala se blocheaza foarte tare pe ax datorita pedalatului. In momentul acela ai nevoie de presa. Daca nu este presa poti ciocani in pedala in sensul invers de pedalare (lovesti pedala invers de cum apesi pe pedala cand pedalezi). Eu am scos pedalele si asa.

  4. Foarte util tutorial. Imi poti spune te rog de unde ai cumparat „cheie speciala tip carlig”? Am cautat pe net / inclusiv pe amazon si n-am gasit nimic similar. Stiu ca la pegasul de pe vremuri iti dadeau aia bonus, acum nu se gaseste nicaieri :((

    1. Salut! cheia respectiva e demult… 🙂 Poti incerca in piata, la cei care vand tot felul de accesorii pentru masini si biciclete sau la magazinele de biciclete. O alta varianta ar fi la targurile mici, care se tin in unele sate unde vin oameni cu tot felul de vechituri.

    2. daca te intereseaza trimite-mi un mail pe diferitepc@ yahoo.com si iti caut si trimit eu – in zona in care locuiesc exista sigur
      sal

  5. Am o bicicleta DHS si pe langa un usor joc la pedale mai e o problema cand le supun la un efort mai mare si anume atunci cand plec de pe loc si cand urc in panta. Se aude un harsait si parca pedalele nu trag, le franeaza ceva. Am reusit sa le desfac si inauntru am vazut ca nu sunt chiar piesele din pozele de mai sus. E doar axul acela si doua coronite cu bile, care pareau in regula si nu-mi dau seama care ar putea fi problema. Poate ma puteti ajuta. Va multumesc.

    1. piesele principale sunt axul, cele doua coronite cu bile de rulment si cele doua capace negre (partea exterioara a rulmentilor). Piesa din plastic negru de pe mijlocul axului este mai mult pentru a nu lasa vaselina sa se imprastie.

      Jocul in pedale si harsaitul s-ar putea sa fie aceeasi problema. Daca este joc in pedale atunci doar cateva bile preiau toata greutatea si inloc sa se invarta frumos, raman blocate si mai mult zgaraie. Deci daca montezi inapoi si strangi capacele ca sa nu fie nici un pic de joc, s-ar putea sa scapi si de jocul din pedale si de harsait.

      Ce ar mai putea fi.
      In imaginea asta:
      http://jurnal.drona.ro/wp-content/uploads/2011/03/DSC08130.jpg
      se vad pe ax, imediat langa zonele mai groase, doua dungi lucioase si mai subtiri. Aceea este zona in care freaca bilele. Te poti uita daca sunt gropite in material. La fel exista o zona similara in capacele negre. Suprafata respectiva are urme de frecare dar trebuie sa nu aiba gropi in material.

      Spor!

      1. Dar ar merge sa schimb axul cu coronite cu unul cu rulmenti? Se potrivesc unul in locul altuia? Si asta cu rulmenti e mai bun, mai rezistent?

        1. Salut Sandu! nu stiu daca se potrivesc, nu am avut ax cu rulmenti. Tendinta asta ar fi, sa se foloseasca axul cu rulmenti dar axul cu coronite are avantajul ca se poate regla (strange) cand apar jocuri, de mai multe ori chiar, pe cand cel cu rulmenti trebuie inlocuit.

      1. Salut, sigur se pun cu bilele spre exterior? Daca le pui asa nu se freaca butucu`?
        Nici eu nu prea am observat cand le-am scos dar eu cred ca erau invers bilele pe butuc iar pe cuveta, coronita.

        1. Scuzele de rigoare am mai verificat si ai dreptate cu bilele spre exterior acum mai astept vaselina si o sa-l montez 😀

    1. raspunsul este putin mai sus; a mai intrebat cineva ceva intre timp. Primul mesaj este validat manual (prea mult spam altfel) si de asta apare cu intarziere.

  6. Super tutorialul. Mi-a fost de mare folos când am început să desfat, după ce am tras ciocane jumate de zi în filetul invers, care uitasem că e invers.
    Ca o precizare, tot din experiente anterioare, la montaj, dacă se elimină coroniţa şi sunt puse doar bilele, se prelungeşte durata de viaţă a bilelor şi axului. Motivez prin a spune că acea bucată de tablă care ţine bilele este prima care va ceda şi se va amesteca printre bile. Trebie doar adăugată o bilă în plus pentru a compensa locul liber rămas. Iar ca bilele să rămână pe calea de rulaj folositi vaselină suficientă. Baftă

    1. Mersi! nu am testat sa elimin coronita dar nici nu am avut probleme pana acum cu ea. Dar un numar mai mare de bile ajuta clar pentru ca fiecare bila va prelua o sarcina mai mica.

  7. salut dona.ro pot prelua informatii de la tine si sa le pun la mine pe site ? de ex acest articol sau cel cu atv-ul si multe altele pt ca st interesante si foarte utile si asa as popula si eu site-ul meu Multumesc… astept raspun!

    1. pai… nu. Poti pune link sau poti sa citezi un paragraf, doua. Sau poti sa iti scrii propriile articole. Ultima varianta e cea mai indicata.

  8. multumesc de tot ce ai pus mai ales de poze am o bicicleta de 4 ani e drept am dat 400 de euro pe ia si acuma am probleme cu rulmenti din butuc desi am o trusa profesionala de chei niciodata nu am folosito pina acumasi daca nu puneai pozele nustiu cum ma descuram ,a iesit ok esti tare mersi mult

  9. eu vad ca tu esti specialist te rog sa-mi dai un sfat ..bicicleta cu motor pe benzina …merita cunparata este una care sa fie mai de marca si sa nu ai probleme macar un an, bani nar fi o problema dar sa am o garantie .Se pote monta un motor pe bicicleta cu dubla suspensie?,Mersi mult, multa sanatate.

    1. Primul moped a fost o bicicleta cu motor montat pe roata din fata. Daca e cu motor trebuie sa-i faci acte ca si pentru scuter si atunci mai bine iti iei un scuter. E mai comod si poti avea si portbagaj.
      Sau o bicicleta electrica. Sunt care au autonomie 30km; le incarci la priza; acumulatorul se da jos de pe bicicleta si poti sa-l incarci in casa.

      De ales nu stiu ce sa alegi pentru ca nu am experienta nici cu scutere nici cu biciclete electrice.

  10. multumesc de sfat eu nu sunt in tara si nu sunt la curent cu toate noutatile credeam ca pot sa-mi cunpar ceva mai usor ca o pot sui pe balcon eu merg zilnic 10 km la munca cu bicicleta asa imi iese mai economic de scutere nu se poate vorbi ca se fura vrei sal ai trebuie sa platesti garaj sunt biciclete electricie de la 400e in sus problema e ca sunt grele de suit in balcon si bateria e garantata la 25 km .Eu iti multumesc orcum

  11. Buna. Neclaritatea mea, e ca am o bicicleta mountain bike de 26 toll, si mi s-a defectat la pedala din dreapta cele 3 pinioane si nu stiu cum sa desfac pedalele ca sa inlocuiesc pedala cu tot cu pinioane. Modelul nu stiu cu precizie, dar pot sa spun ca am demontat un surub de 15, cu o o cheie tubulara, si nu pot sa scot axu. Dupa ce am desfacut suruburile respective, a ramas filetul axului. Mai departe m-am impotmolit. Da-mi un sfat. Merci.

  12. eu s-ar putea sa fiu off topic; tocmai mi-a sosit azi un Cube Agree Pro triple 2011-cursiera – de la Bikexpert; nu am cum sa ma dau pe ea ca afara este zapada; am pus-o insa cu rotile in sus si am incercat schimbatoarele sa vad ce face: pe fiecare pinion se aud sunete diferite si chiar suparatoare; pinioanele sunt shimano 105 dar par cumparate din piatza; ba mai troncane si butucul pedalier; pai avand in vedere ca este noua si pretul de catalog depaseste 1500 euro ce pot intelege eu de aici? lantul este si el un shimano 105 cu 108 zale; cadrul si rotile precum si franele nu am ce sa comentez la ele; deraioarele sunt Ultegra 6700 cel dinspate si Ultegra 6703 cel din fatza; manetele schimbatoarelor sunt tot Ultegra 6703; alea merg bine; dar cum am spus, pe fiecare pinion se aud o multitudine de sunete diferite; suna deci altfel pe fiecare pinion si pe fiecare foaie de la pedale; si butucul troncane de-a dreptul; cand au trimis-o au zis ca este reglata; ce a fac cu ea? este o problema de lipsa a rodajului sau nu?

    1. La cati bani ai dat pe bicicleta aia, nu are voie sa aiba nici cel mai mic defect. Despre sunet nu stiu ce sa zic, dar jocul de butuc, clar nu are ce cauta acolo. Nu e problema de rodaj. Suna la cei de la care ai luat-o si semnaleaza-le problema cat mai repede daca nu ai facut-o deja.

      drona, iti sunt recunoscator pentru postul tau. foarte util si foarte detaliat. e bine de vazut ca mai sunt oameni care vor sa ajute fara sa primeasca nimic in schimb.
      multa bafta in continuare.

  13. Salut, poti te rog sa mi spui si mie unde ai gasit cheia speciala pentru butuc? (cea mica cilindrica) As vrea sa mi cumpar si eu una dar nu stiu exact unde as putea gasi asa ceva. Multumesc.

  14. Salutare.am si eu un butuc la fel ca cel desfacut.doar ca in momentul desfacerii lipseste din interior plasticul negru.oare asta sa fie motivul pentru care se slabeste mereu axul?
    mai nou,fara sa imi dau seama i-am mai bagat o caseta dar tot se slabea…

  15. multumesc pentru raspuns.cert e ca am facut la un strung propria presa de scos pedalele si e mult mai buna decat cea care se gaseste in comert…

    1. se poate. Bilele stau intre ax si partea exterioara, cu filet a rulmentului. Daca axul nu se invarte drept atunci o bila apasa mai tare pe partea exterioara si o largeste. Schimba axul.

  16. Buna,

    La Mountain Bike apare un fenomen, in care scapa uneori la pedalare.
    Vreo idee despre ce ar fi in cauza?

    Multam’fain!

    1. nu sunt sigur, dar cred ca e din cauza ca esti intr-o viteaza mare dar viteza bicicletei e mica. Si atunci apesi tare pe pedale si se forteaza mecanismul si de aia scapa. Dar nu is sigur. Eu asta am observat la mine.

    1. ce anume te impiedica sa o scoti? nu poti scoate surubul sau pedala? Se scoate ca si cealalta.
      Foloseste o presa pentru pedale sau ciocaneste pedala invers fata de cum apesi pe ea cand pedalezi. Ai grija la vopsea, ciocan de cauciuc sau pune ceva pe pedala. Pedala o lovesti acolo unde apesi pe ea cand pedalezi si nu in zona axului.

  17. salut! Am o problema cu pedalele,pedala din partea stanga mai exact, „sunetul e mai slab si mai lung, ca un scartait de scandura” am strans pedala pe acel ax cat am putut (cu cheie de mana) dupa aprox 10minute de pedalat s-a destrans si a ajuns la starea initiala. Dupa aceea am mers la un mecanic si mi-a strans pedala cu un „pistol mecanic”,am uitat complet numele acelei unelte, si mi-a pus pe ax un fel de pasta ca sa tina mai bine. Dupa aprox 1 saptamana de pedalat (nu mai mult de o ora-doua pe zi ,fara sa fac abuz) a aparut iarasi aceasta problema. Degeaba o strang cu mana ca mi se destrage foarte repede. Am fost la un magazin de biciclete, este chair magazinul de unde am cumparat acea bicicleta, si vanzatorul a dat putin cu piciorul in medala a vazut ca are joc(nu s-a uitat deloc de ea nu a pedalat, nu a testat nimic) si mi-a zis ca sunt stricate acele „brate” ale pedalei. Ce problema pot sa am? Poate sa fie stricat acel ax sau acel „picior” al pedalei ? Mersi

    1. prima data eu zic sa incerci sa o strangi de mana, ori de cate ori incepe sa scartaie. Daca nu e stricat nimic, in timp, scartaitul va disparea. Problema cand le dai jos este ca poate sa intre nisip acolo si pe masura ce pedalezi se mai macina nisipul si iar are joc. In plus, cand o strangi prima data doar o parte din metal va fi lipit de ax (pentru ca nu se aseaza din prima la fix). Pe masura ce folosesti bicicleta acel metal se turteste si incepe sa aiba joc. Atunci o mai strangi odata si de data asta o bucata mai mare de metal va face contact cu axul. Si tot asa pana cand nu isi mai face joc.

    1. foarte greu sa-mi dau seama daca nu pot sa vad. Dar probabil ca e asa cu ti-au spus la magazin.
      La mine axul este conic la capat si pedala intra pe acel con pana nu se mai misca. Daca in timp se largeste gaura de la bratul pedalei, atunci mai strangi si intra mai tare pe con.
      Ce marca e bicicleta?

  18. Bicicleta este… cum este. Nu este nici pe departe ce au majoritatea de pe acest site. Este o bicicleta de vreo 7milioane luata acum 3 ani, deci nu am de ce sa ma plang.

    1. Nu cred ca lumea are nu stiu ce biciclete. A mea nu este mai scumpa, am dat 600 de lei dar la reducere de 50%. Cea mai buna perioada de a cumpara biciclete se pare este la sfarsitul iernii dar cu mult inainte de a aparea primele semne de primavara 🙂

      Problema cea mai mare este lipsa pistelor de bicicleta sau pistele trasate prin gropi…

  19. Ai dreptate, lipsa pistelor pentru biciclete este o problema majora. Unde sunt piste, de obicei, sunt ocupate de oameni care se plimba, si se uita urat la tine, ba chiar te mai si jignesc daca treci pe langa ei in viteza sau ii „incomodezi in mentinerea traiectoriei alese de catre dansii”. Pe trotuar nici vorba sa poti merge fara sa-ti iei cate o injuratura. Chiar aseara mi-a „atras” cineva atentia, ma rog, atras este frumos spus, ca „de ce nu mergem pe pistele de biciclete ca ne-a facut primaria piste”. Ajuns pe pista, am constatat ca aceasta era plina de oameni care nu aveau de gand sa-ti faca loc sa treci, asa ca am fost nevoit sa merg prin parcari si pe langa marginea drumului.
    Ps: Nici pistele nu sunt cum ar trebui sa fie, dar decat nimic..

  20. sall as vrea sa te intreb de unde ai facut rost de aceea cheie speciala cu multe gauri din alea pt ca si eu am o problema cu axu de la pedale si am incercat sa il schimb dar nu am de unde sa fac rost de o cheie din aceea si cu alceva nu pot

    1. Salut! o am mai de demult. De cumparat noua inca nu am vazut. Poti cauta pe la targurile din sate unde mai vin oameni cu scule vechi.

  21. Salut, cheia speciala pentru butuc, aceea cu zimtii aia, are si alt nume ? Am cautat pe net si nu gasesc nimic asemanator. Multumesc anticipat

  22. Buna.Alta varianta in locul acelei chei de la a 6-a poza nu exista pentru ca nu am asa ceva.Eu sunt in Germania si cat am mai vizitat cate un magazine nu am gasit.Multumesc si astept raspuns pe mail sau aici :)O zi frumoasa

    1. Salut Cristian,
      in engleza ii spune „lockring wrench” iar in germana „Konterringschlüssel”. La o cautare rapida am gasit aici , aici si aici.

      Acum ca forma arata bine, dar mai trebuie sa mai intrebi si de dimensiuni inainte de a cumpara. Nu stiu daca exista mai multe dimensiuni sau sunt standard.

  23. Salut! Sunt nou in breasla si va rog sa ma ajutati. Ieri in timpul unei ture prin natura am avut neplacuta surpriza sa constat ca mi-a cedat ceva la asamblul axului pedalier. La pedalare se aude un huruit ciclic si usoare pocnituri transmise in cadru. Din ce am citit cred ca s-a spart vreo coronita. Spuneti-mi va rog cum pot schimba angrenajul cu unul cu rulmenti? Trebuie schimbat intreg monoblocul sau adaptarea se poate face pe cel vechi? In cazul schimbarii la ce costuri estimative ma ridic? Imi cer scuze pentru eventualele „perle tehnice” pe care le-am scapat, dar sper sa ma fi inteles. Multumesc.

    1. strange-l tare. Curata inainte tot nisipul care a intrat acolo si strange tare. Dupa ce faci ceva drumuri il strangi iar si iar si iar 🙂

  24. Am si eu o problema daca se poate un mic sfat
    Aud o pocnitura scurta care vine se pare de la pedale sau de la axul pedalier, pocnitura se aude scurt dar o si simt cand nu mai pedalez, la picioare.
    Am desfacut pedalele si axul, am curatat tot, am uns cu vaselina dar tot se aude.
    Nu am joc la ax
    E posibil sa se auda de la butucul de la pinioanele din spate??
    Nu stiu ce sa fac si ma dispera acel zgomot.
    Va rog mult un mic ajutor
    Multumesc.

  25. La bicicleta am ax in forma de patrat, cum pot scoate pedalele care mi sau spart fara sa folosesc cheia speciala?? Tinand cont ca nu se defileteaza??:|

  26. Nu i s-a raspuns d-lui Puiu,se poate schimba sistemul pe coronita
    pe unul pe rulmenti „adevarati” la butucul pedalier?

    Multumesc pt. raspuns

  27. Întrebare daca se poate va rog – de unde ati luat presa de angrenaj cu manerul roșu ca eu tocmai am luat una chinezeasca care s-a rupt la al doilea angrenaj pe care încercam sa il desfac – s-a retezat de unde e prinsă partea lucioasa de cea neagră – ma gândeam poate a Dvs. e mai rezistenta, la a mea nu este cu mâner, este numai capătul cu cele 2 chei iar pe ambalaj facut in Taiwan pentru Sport X Team România luată de la Probike Brasov – nu recomand cheia asta pentru ca s-a rupt ca o grisina la infiletare normala – o duc luni la garantie.
    Multumesc

  28. Salut la mine se aude acel sunat ca la o scandura.Si deja am schimbat bratu de la pedale de 4 ori pe partea stanga iar acuma so stricat pe drepata unde is si pinioni care pui lantu sti din ce cauza se tot strica bratu?

    1. cum adica se strica bratul? ca e o bucata de metal, nu are ce sa se strice. La montare se poate intampla sa intre fire de praf pe conul de la ax. In timp nisipul ala se macina si incepe sa scartaie din nou bratul la pedale. De asta e bine sa speli bine bratul si capatul axului inainte de montare.

  29. Salutari, am si eu o problema de la axul pedalier, in timp de ma deplasez cu ea, la pedalare se aude un…cum sa explic, un „țăcănit”, ca si cum s-ar zbate o bila de rulment ceva inauntru, un fel de „țc țc țc” :)). Imi poti da o idee despre ce ar putea fii?

  30. salut! multumesc frumos pt informatii..mi-au fost ff utile, insa as avea si eu cateva intrebari daca tot esti dragut si ne ajuti 😀 .In primul rand nu am fost foarte atent knd am scos coronitele si nu mai stiu cu care parte se pun in interior(partea libera a bilutelor spre butuc si cea cu tablitele acelea spre pedale sau invers?). Si o ultima intrebare am vazut k unii scot bilutele din coronite si le pun direct cu vaselina…e mai ok asa?Elimina din frecarea cu tablitele respective? Multumesc anticipat!!!!

  31. Vreau sa gresez o pedala. In partea opusa filetului ce intra in bratul pedalei, este un capac/ dop de plastic.
    Cum scot acest dop? Este bagat fortat sau pe filet?
    Sau poate este tutorial si nu l-am gasit?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *